Vanliga Frågor

 

Priser och betalning

Hur kan jag betala? I efterskott mot faktura eller med kort. (VISA, MasterCard m.fl.). Klarna är vår betalningshanterare. 

Varför nekas jag köp mot faktura? Nekat köp mot faktura kan bero på att adressuppgifterna är felaktiga, du ges då möjlighet att korrigera dessa (kontrollen sker mot din folkbokföringsadress). Man nekas även köp om man har betalningsanmärkningar eller om man har tidigare obetalda fakturor till Klarna.

Varför vill ni ha mitt personnummer när jag vill betala mot faktura i efterskott? Klarna behöver ditt personnummer för att försäkra sig om att du inte har betalningsanmärkningar samt att personuppgifterna är korrekta. Om så är fallet tillåts du betala i efterhand med faktura.

När måste jag betala mina varor (vid fakturaköp)? Fakturan skall betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betala senast det datum som står angivet på ditt inbetalningskort. Vid försenad betalning med skriftlig påminnelse utgår en påminnelseavgift med för närvarande 70 kr. Vid inkasso tillkommer lagstadgad inkassoavgift på ca 200 kr.

Kan jag se om ni fått min fakturabetalning? Du kan kontrollera din fakturastatus på www.faktureramig.se  Har du frågor rörande din fakturabetalning kontakta Klarna på 08-586 126 00 eller via e-mail på info@klarna.se

Måste man vara medlem för att kunna handla hos er? 
Nej – Vi har inga medlemmar. Butiken fungerar som en vanlig fysisk butik. Du beställer, betalar och får dina varor skickade. Vi har inga medlemskap och ingen loginfunktion.

Varför får jag ingen orderbekräftelse? Vi skickar alltid orderbekräftelse med e-post. Kanske har du uppgett en felaktig / felstavad e-postadress i kassan om du inte mottagit den. Om du genomfört alla steg i beställningen får du ett kvitto på skärmen och en orderbekräftelse inom 2 minuter från beställningstidpunkten. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter - kontakta vår kundtjänst per e-post så hjälper vi dig att hitta problemet.

Kan jag göra tillägg i beställningen i efterhand? Vi skickar ut varorna till dig så fort som möjligt oavsett när de beställts. Vi kan endast göra tillägg/ändringar fram till dess din beställning packas. Kontakta oss per e-mail och meddela oss ditt namn och ditt ordernummer.

Reklamation

Vår målsättning är att alla varor ska och bör vara felfria vid leverans till dig. Vid reklamation kontaktar du vår kundservice som ger dig ett reklamationsnummer. Märk returpaketets utsida med detta nummer. Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager. Vi tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske. Vad händer om jag inte är nöjd eller om det uppstår en tvist? Om tvist uppstår mellan oss och dig som kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmänna Reklamationsnämnden. Vi kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation. Reklamationsadress:

Swedish Solution
Kungsholmstorg 14
112 21 STOCKHOLM

Frakt och leverans

Hur lång är leveranstiden? Normalt tar det 1-4 arbetsdagar från beställning till dess att du har dina varor.

Vad kostar frakten? Frakten är 39 kronor oavsett hur många varor du handlar.

Hur levereras mina varor? Dina varor skickas med PostNord och vårt mål är att det alltid ska gå ner i din brevlåda eller brevinkast för att du ska slippa stå i kö på ditt utlämningsställe. Därför försöker vi för din skull och för vår miljö minimera förpackningar som både väger extra och tar upp volym i fraktande lastbilar. Vissa beställningar (och även till vissa adresser) väljer vi att skicka som rekommenderade vilket innebär att endast du kan hämta ut paketet med din legitimation. Vi mottar då också ett bevis på att paketet är uthämtat och när.

Ångerrätt och retur

Du har 30 dagars öppet köp och ångerrätt! Vi tillämpar konsumentköplagen för din trygghet. Kontakta oss via e-post så snart som möjligt vid retur. Kundtjänst ger dig ett returnummer. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs och märk paketet med ditt returnummer.

Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning och i originalförpackning (plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Vid byte eller retur står du för returfrakten. Observera att du alltid måste kontakta kundtjänst innan du returnerar en vara.

Vi återbetalar varans kostnad när returen har inkommit och är godkänd enligt ovan. Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.

Returadress:
Swedish Solution
Kungsholmstorg 14
112 21 STOCKHOLM